Jak zarządzać firmą zajmującą się sprzedażą internetową i czy można poradzić sobie ze wszystkim samemu?

Samodzielne prowadzenie sklepu internetowego według wielu osób nie jest zbyt rozsądnym posunięciem. Jednak jeśli skorzysta się z pomocy innych firm świadczących usługi transportu przesyłek, magazynowania czy też marketingu, to już staje się to bardziej realne, choć z samowystarczalnością nie ma to już wiele wspólnego. Warto zatem zastanowić się w jaki sposób należy zarządzać firmą zajmującą się sprzedażą internetową. Oto nasze rady, z których możecie skorzystać.

Zadbaj o interface sklepu internetowego i jego prawidłowe działanie

Twój sklep internetowy powinien prezentować się profesjonalnie. Oczywiście można założyć go mniejszym kosztem na platformie sprzedażowej i nie mamy tu nawet na myśli wystawiania ofert na platformie marketplace typu Allegro, ale typowe platformy do tworzenia sklepów internetowych, w przypadku których uruchomienie może być nieco tańsze, a w pakiecie otrzymuje się również pomoc techniczną. Tak jest choćby w przypadku Prestashop czy też Shoplo. Jeśli jest się zaznajomionym z technologią informatyczną, to taki sklep można założyć za niewielkie pieniądze, jeśli nie to trzeba skorzystać z usług profesjonalistów i ponieść większe koszty. Oczywiście trzeba pamiętać, że potrzebne moduły do sklepu najczęściej nie są za darmo, dlatego mimo że platformy reklamują się jako darmowe narzędzie, to stworzenie funkcjonalnego sklepu jednak wymaga poniesienia pewnych kosztów. Stworzenie własnego sklepu nie na bazie kreatora, a od całkowitych podstaw z pomocą programisty będzie już kosztowało znacznie więcej. Musisz jeszcze pamiętać, że potrzebna będzie Ci stała pomoc informatyczna, dlatego warto zdecydować się na outsourcing IT. Koszty miesięczne prowadzenia sklepu na platformie e-commerce mogą sięgać 100 zł, a kilkanaście płaci się za własną domenę. Jednak trzeba sobie jasno powiedzieć, że samo założenie sklepu z optymalizacją może kosztować szacunkowo od 7 do 15 tys. zł, a nawet więcej, wszak programista nie będzie pracował za darmo, a wdrożenie sklepu to często skomplikowany proces.

Nawiązanie współpracy droppshipingowej może być dobrym wyborem

Nie trzeba dysponować własnym zapleczem magazynowym dla sklepu internetowego, jeśli nawiąże się współpracę dropshipingową z hurtownią. Ona oferuję bazę magazynową, a ty reklamujesz i sprzedajesz produkty na swojej stronie. W ramach umowy, hurtownia od sprzedaży otrzymuje do 10% wartości towaru. W zamian za to przygotowuje towary do wysyłki i przesyła do klientów. Zatem nie musisz martwić się całą logistyką. Oczywiście musisz być w stałym kontakcie z hurtownią i w sklepie mieć wdrożone odpowiednie moduły. Informacje o zasobach magazynowych muszą być uaktualniane na bieżąco, a zamówienia przesyłane automatycznie. Nie musisz zatem robić ze swojego domu magazynu albo wynajmować powierzchni za kilkaset do kilku tysięcy złotych miesięcznie.

Jeśli nie droppshiping, to umowa z firmą kurierską – ciągłość dostaw plusem dla klientów

Gdy działalność jest na razie na niewielką skalę, to możesz sobie pozwolić na uczynienie z jednego pokoju magazynu. Musisz jednak nawiązać stałą współpracę z firmą kurierską, która w określonym czasie, np. dwa, trzy razy w tygodniu będzie odbierała od Ciebie zamówiony przez klientów towar. Co bardzo istotne, jeśli produkty, które sprzedajesz są objęte obowiązkowym podatkiem VAT, to musisz mieć kasę fiskalną, mimo że prowadzisz sprzedaż wysyłkową przez Internet. W inny przypadku jesteś z tego obowiązku zwolniony. Umowa z firmą kurierską zapewnia ciągłość dostaw. Firma internetowa uważana jest przez klientów za rzetelną, jeśli wysyłka towarów jest zawsze na czas. Oczywiście Ty musisz zadbać o odpowiednie zabezpieczenie wysyłanych towarów. W ataszek.pl jest taśma akrylowa, która sprawdzi się do użytku przemysłowego i łączenia materiałów, ale również zabezpieczania towarów. Taśmy akrylowe są niezwykle mocne i trwałe. Warto stosować także wypełniacze do paczek, zwłaszcza, jeśli przesyła się produkty kruche i wrażliwe na drgania czy uszkodzenia. Dodatkowym zabezpieczeniem zawsze jest folia stretch, która chroni choćby przed zamoknięciem zawartości paczki. Niewłaściwe pakowanie wiąże się z późniejszymi stratami. Nie tylko traci się ze względu na uszkodzony towar, ale jeszcze trzeba zwrócić pieniądze nabywcy. Zatem lepiej nie oszczędzać na odpowiednich opakowaniach i zabezpieczeniach.

Marketing rzecz ważna, czyli o reklamie internetowej i stacjonarnej słów kilka

Na koniec przypominamy, że w przypadku sklepów internetowych kluczowy jest także marketing, głównie w sieci, a w przypadku prowadzenia działalności hybrydowej, także w postaci banerów w terenie. Należy zadbać także o obecność firmy w mediach społecznościowych i zdobycie pewnej liczby obserwujących. Oczywiście potrzebna jest stała aktywność, organizowanie konkursów, oferowanie w ramach tego voucherów, czy też udostępnianie w ramach różnych akcji marketingowych kodów rabatowych. Istotne znaczenie ma również prowadzenie bloga i reklama na innych portalach w ramach Google Ads. Sposobów na dotarcie do klientów może być znacznie więcej, bo to tylko kropla w morzu możliwości…

Sprawne zarządzanie sklepem internetowym wymaga współpracy z wieloma firmami lub zaangażowania w działalność kilku, a nawet kilkunastu osób. Zajmowanie się wszystkimi aspektami działalności bez niczyjej pomocy jest właściwie niemożliwe, jeśli chce się osiągnąć sukces w branży e-commerce.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij